مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

اسپانیا
برخی جاذبه های دیدنی و گردشگری کشور اسپانیا
کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی (Royal Palace ) مادرید (Palacio Real de Madrid) محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در آنجا زندگی نمی کنند ، و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می کنند . Royal Palace در خیابان Bailén واقع شده است . این کاخ همیشه به روی عموم مردم باز است بجز زمانی که برای کارها رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد .

 
پارک گائل

ارک Güell یک باغ و مجموعه ای تاریخی است از آثار معماری گائودی که بین سالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ میلادی احداث شده است.این پارک در نوع خود بی نظیر است و بازدید از آن برای عموم رایگان است.
کلیسای ساگرادا فامیلیا

معروفترین جاذبه توریستی و هنری شهر بارسلونا متعلق به شاهکارهای هنری معمار معروف اسپانیایی”آنتونی گائودی” Antoni Gaudi است که شناخته شده ترین آنها ساختمان کلیسای “ساگرادا فامیلیا” Sagrada Familia در قلب شهر بارسلوناست.

این بنای عظیم تاریخی از سال ۱۸۸۳ میلادی تحت ساخت بوده است و تکمیل ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ میلادی تخمین زده شده است! طراحی اولیه این بنا در سال ۱۸۸۳ توسط گائودی آغاز شد ولی ساخت آن پس از مرگ او در سال ۱۹۲۶ میلادی و وقوع جنگهای داخلی در اسپانیا به تعویق افتاد و پس از آن توسط معمارهای مختلفی عملیات ساخت آن دنبال شد.با این همه،طراحی منحصر بفرد و معماری ظریف این بنا موجب شده است هرساله تعداد زیادی جهانگرد از سرتاسر دنیا به بارسلونا بیایند تا عظمت این بنا را از نزدیک شاهد باشند.
قصر میلا

یکی از شاهکارهای معماری معمار برجسته کاتالانیایی “آنتونی گائودی” ،ساختمانی است در قلب شهر بارسلونا که سبک معماری این ساختمان بیومورفیک Biomorphic یا همان معماری ارگانیک Organic Architecture است.معماری ارگانیک سبکی از معماری است که الهام گرفته از طبیعت است و در واقع طرح آن همزیستی با طبیعت را در ذهن تداعی می کند.گائودی در طراحی معماری این ساختمان خلاقیت فوق العاده ای در تطبیق هندسه با فرمهای طبیعی به خرج داده است و فرایند حیات و رشد و توسعه را بصورت انتزاعی در قالب اشکال ارگانیک نشان داده است.این ساختمان عجیب و غریب در طی هفت سال(۱۹۱۲-۱۹۰۵) برای یک زوج جوان به نامهای Rosario Segimon و Pere Milà ساخته شد.”روزاریو “زن ثروتمند و همسر سابق خواننده مشهور اسپانیایی یعنی خوزه گوئاردیولا José Guardiola بود که با “میلا” که یک ملاک بزرگ و متمول بشمار می رفت ازدواج کرد و بهمین خاطر این ساختمان را به نام قصر میلا یا همان Casa Milà نیز می شناسند.
رویال پالاس

ساختمان رویا پالاس( Royal Palace ) : که محل اقامت پادشاه اسپانیاست وسعت محدوده این قصر در حدود ۱۳۵۰۰۰ متر مربع با ۲۸۰۰ اتاق است .
موزه دل پرادو

موزه دل پرادو (به اسپانیایی: Museo del Prado) یک موزه و گالری هنری‌ست که در مادرید واقع شده‌است. این موزه یکی از برجسته‌ترین موزه‌های جهان در زمینه هنر اروپایی از سده ۱۲ تا اوایل سده ۱۹ میلادی است که بر پایهٔ کلکسیون سلطنتی اسپانیا بنا نهاده شد.

این موزه به عنوان موزهٔ نقاشی و مجسمه تأسیس شد. در عین حال از کلکسیون مهم و بزرگی شاملِ ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و نشان و نزدیک به ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی تشکیل شده‌است.
میدان پارتا دل سول

میدان Puerta del sol به معنای دروازه خورشید یکی مربوط به مجسمه پادشاه چارلز سوم می باشد و دیگری مربوط به مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام Madrono tree که هر دو سمبل خانوادگی و اشرافی کشور اسپانیا محسوب می شوند .

مجسمه خرس و درخت حدود ۲۰تن وزن دارد و درخت به توت فرنگی ترجمه می شود علت آن هم این است که این میوه های درخت بسیار شبیه توت فرنگی است ولی بسیار شیرین تر از آن هستند و برای درست کردن مربا از آن استفاده می شود.
میدان پارتا آلکالا

میدان Puerta Alcala : در قرن ۱۷ توسط فرمان پادشاه کارلوس سوم بعنوان دروازه ورود به شهر کوچکی به نام Alcala در نزدیکی مادرید ساخته شد.
کلیسای آلمدینا

کلیسای Almudena : در سال ۱۸۷۹ میلادی به سبک گوتیک ساخته شد و در نزدیکی رویال پلاس واقع شده است این کلیسا متعلق به کاتولیکهاست و چشم انداز زیبایی دارد .
میدان مرکزی مادرید

میدان مرکزی مادرید یا میدان Plaza Mayor : توسط پادشاه فلیپ سوم در سال ۱۶۱۹ میلادی ساخته شده که مجسمه او در وسط میدان قراردارد . بسیاری از فستیوالها و جشنهای ملی در این میدان برگزار می شود .
جمعیت‌ شناسی

در سال ۲۰۱۵ (اول ژانویه) (۱۳۹۳) جمعیت اسپانیا رسماً به 46 میلیون و 439 هزار و 864 نفر رسید. تراکم جمعیت اسپانیا ۹۲ نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد که از بیشتر کشورهای اروپای غربی کمتر است. پراکنش جمعیت اسپانیا بسیار نابرابر می‌باشد. به جز مادرید و حومه آن بیشتر جمعیت در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند. جمعیت اسپانیا در سال ۱۹۰۰ (۱۲۷۸) برابر با ۱۸ میلیون نفر بود که تاکنون دو برابر شده است. بیشتر رشد جمعیت مربوط به دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ است. در ۱۹۸۰ نرخ تولد رو به کاهش گذاشت و نرخ رشد جمعیت نیز کاهش یافت اما جمعیت باز هم رو به فزونی نهاد که دلیل آن بازگشت اسپانیایی‌هایی بود که در دهه ۱۹۷۰ به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کرده بودند. در سال‌های اخیر نیز با وجود کاهش نرخ تولد به دلیل ورود خیل عظیم مهاجران که هم اکنون ۱۲٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ جمعیت رو به فزونی بوده است. بیشتر مهاجران ساکن در اسپانیا اهل آمریکای لاتین (۳۹٪)، آفریقای شمالی (۱۶٪)، اروپای شرقی (۱۵٪) و آفریقای سیاه هستند. در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۳) دولت اسپانیا با اجرای طرح سه ماهه عفو عمومی به عده مشخصی از افراد بیگانه فاقد مدرک، اقامت قانونی اعطا کرد.

در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) به ۸۴۱۷۰ نفر دز اسپانیا تابعیت داده شد که بیشتر آنها اهل اکوادور، کلمبیا و مراکش بودند. بخش قابل ملاحضه‌ای از اتباع خارجی ساکن در اسپانیا از دیگر کشورهای غربی و مرکزی اروپا آمده‌اند و بیشتر آنها بریتانیایی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و نروژی هستند و بیشتر در مناطق ساحلی مدیترانه و جزایر بالئاری به گذران دوره بازنشستگی مشغول هستند.

جمعیت قابل توجهی از اسپانیایی‌تبارها در سایر نقاط جهان به ویژه در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند. با آغاز قرن پانزدهم جمعیت زیادی از ایبریایی‌ها وارد آمریکای لاتین شدند. امروزه بیشتر سفیدپوستان آمریکای لاتین ریشه‌ای از اسپانیا و پرتغال دارند.