مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا,اقامت اسپانیا,تحصیل در اسپانیا

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


در زمان زیبا سازی به سلامت چشماتون نیز اندکی هم فکر کنید!

بسیاری از بانوان برای بزرگ نشان دادن چشم های خود همیشه از نوع های خط چشم های مدادی استفاده می کنند. بسیاری زنان هم دوست دارند برای پرتر  در معرض نمایش قرار دادن ابروهای خود از انواع پرکننده های ابرو مانند مداد، سایه یا حتی ماژیک های ابرو کمک بگیرند. بد نیست این گروه از خانم ها بدانند استفاده روزانه و مکرر از لوازم آرایش مخصوص چشم و ابرو می تواند در طولانی مدت باعث ریزش مژه ها و ابروها شود.

این محصولات باعث ایجاد آلرژی های مختلف پوستی هم می شوند، آن هم به حدی که برخی متخصصان پوست معتقدند شایع ترین علت آلرژی یا اگزمای اطراف چشم، استفاده از لوازم آرایش چشمی، به خصوص خط چشم است. ممکن است شما سال ها از یک خط چشم خاص استفاده کنید و مشکلی هم برایتان ایجاد نشود اما پوست اطراف چشمتان بعد از چند سال به آن واکنش نشان دهد و شما را به آلرژی های پوستی مبتلا کند.

این نوع آلرژی که در اثر استفاده از خط چشم ایجاد می شود، می تواند علایمی مانند قرمزی، خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن پوست لبه های پلک و اطراف چشم ها را به دنبال داشته باشد. اگر با استفاده از یک محصول آرایشی جدید دچار قرمزی، خارش و التهاب لبه پلک ها شدید، بلافاصله اقدام به حذف ماده آلرژن، یعنی پرهیز از استفاده مجدد از خط چشم یا ریمل کنید.

لوازم آرایش,آرایش چشم,محصولات آرایشی چشمی آلوده

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ریزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آنجا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آنها می‌شود.

«چشم از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد»، حساسیت‌ چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم‌خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس‌زا و لوازم آرایش بسرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می‌شود، از این رو برای داشتن چشم‌هایی سالم و زیبا، آگاهی از برخی نکات در انتخاب لوازم آرایشی مناسب ضروری است.

«سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند، موادشیمیایی براحتی جذب آن می‌شود»، در چنین شرایطی، احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود که حتی در موارد شدیدتر به قرنیه چشم آسیب می‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی بوجود می‌آورند.

لوازم آرایش,آرایش چشم,محصولات آرایشی چشمی آلوده

این فراورده‌ها بدلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می‌توانند موجب التهاب و حساسیت شوند که بصورت عوارضی چون آبریزش، خارش، و پف آلودگی پلک‌ها، و سوزش چشم بروز می‌کند، بهتر است مصرف آنها محدود شود.

«استفاده طولانی‌مدت از ریمل موجب بسته‌شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه‌ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می‌دهند»، توصیه می شود با ریمل نخوابید، زیرا فولیکول‌های مژه مسدود شده و احتمال ریزش آن هنگام شست‌و‌شو بیش‌تر می‌شود.

لوازم آرایش,آرایش چشم,محصولات آرایشی چشمی آلوده

هشدارهای چشم پزشکان
1. هرگز از خط چشم یا مدادهای ابروی مشترک استفاده نکنید. امکان انتقال ناراحتی های پوستی یا حتی چشمی در اثر استفاده از محصولات آرایشی چشمی آلوده از فردی به فرد دیگر بسیار زیاد است.


2. در صورت بازکردن بسته خط چشم های مایع یا ماژیک های ابرو می توانید آنها را حداکثر ۴ ۳ ماه استفاده کنید. رطوبت موجود در این محصولات می تواند به سادگی باعث ایجاد فضایی مناسب برای رشد انواع میکروارگانیسم ها شود و زمینه ابتلای چشم و پوست اطراف آن را به انواع بیماری های آلرژیک و عفونی فراهم کند.

3. مدادهای ابرو یا خط چشم های مدادی جامد را می توان حداکثر به مدت ۱۲ ماه استفاده کرد.

4. به هیچ وجه لوازم آرایش چشمی را از دستفروشان نخرید.

5. تمام محصولات آرایش چشمی باید دارای تاییدیه های بهداشتی لازم کشور باشند. محصولات وارداتی هم باید تاییدیه های بهداشتی معتبر را داشته باشند.

6. برای پاک کردن آرایش و پیشگیری از آسیب پوست اطراف چشم، حتما از پنبه و پاک کننده های مخصوص چشم (شیرپاک کن ) استفاده کنید.

لوازم آرایش,آرایش چشم,محصولات آرایشی چشمی آلوده

7. هرچه مدت زمان ماندگاری لوازم آرایش در اطراف چشم کمتر باشد، امکان ایجاد آلرژی یا واکنش های پوستی هم کمتر می شود بنابراین حتما پس از بازگشت به منزل یا اتمام مهمانی آرایش چشمتان را پاک کنید و هرگز با آرایش به رختخواب نروید. ریزش خط چشم یا ریمل به داخل چشم ها می تواند باعث ایجاد آلرژی و عفونت های چشمی شود.

8. هرگز خط چشم مایع یا مدادی را داخل چشمتان نکشید. در غیر این صورت امکان ابتلا به حساسیت و عفونت های چشمی را در خود افزایش می دهید.

9. اگر پوست اطراف ابرو یا مژه هایتان به هر دلیل آسیب دیده و دچار خراش و بریدگی شده است، به هیچ وجه تا بهبود کامل ضایعات از خط چشم یا مدادهای ابرو استفاده نکنید. واردشدن مواد شیمیایی این محصولات به زخم ها و بریدگی ها می تواند زمینه مناسبی را برای ایجاد عفونت های پوستی فراهم کند.

10. اگر گل مژه زده اید یا به بیماری های چشمی مبتلا شده اید، تا زمان بهبود کامل دور استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی را خط بکشید.

11. اگر واکنش حساسیتی به خط چشم یا مداد ابرو تا چند روز از بین نرفت و همچنان باقی ماند، به چشم پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شدت ضایعه ایجادشده، درمان های لازم برایتان شروع شوند. مثلا ابتدا به بیمار توصیه می شود روزی ۳ ۲ مرتبه پلک های خود را آرام با شامپوی بچه بشوید. اگر علایم التهاب فروکش نکردند، باید درمان های التهابی ویژه تری برای بیمار آغاز شود. این درمان ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و علاوه بر اینکه نمی توان یک نسخه واحد برای همه افراد در این زمینه پیچید، باید تاکید کرد که بیمار از تجربه های احتمالی دیگران در درمان چنین مشکلی استفاده نکند و با مراجعه به پزشک، درمان مخصوص خود را دریافت کند.

لوازم آرایش,آرایش چشم,محصولات آرایشی چشمی آلوده

از لوازم آرایش قاچاق تا حساسیت و عفونت چشم
استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم های مایع یا مدادی و سرمه هایی که داخل چشم کشیده می شوند، مشکلاتی را برای خانم ها به وجود می آورد. این مواد شیمیایی قادرند با بافت داخلی پلک و اشک چشم تماس پیدا کنند و وقتی با اشک چشم مخلوط و به تدریج وارد سطح داخلی چشم شوند، با سفیدی و سیاهی چشم هم در ارتباط مستقیم قرار می گیرند و قرنیه و ملتحمه چشم را تحت تاثیر قرار می دهند.

جریان این مواد شیمیایی در نقاط مختلف چشم هم باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های چشمی می شود. از سوی دیگر، متاسفانه این روزها استفاده و عرضه لوازم آرایش قاچاق، ناسالم و بی کیفیت هم زیاد شده است و تماس چنین موادی با چشم افراد که یکی از حساس ترین قسمت های بدن است، خطر ابتلا به عفونت های چشمی، تورم و التهاب پلک، حساسیت های شدید و دردناک چشمی و سطح پلک ها یا گل مژه و عفونت را به دنبال دارد.

  • معصومه محمدی

شما به قلب ایران ورود کرده اید

 

سفر  به جنگل حرا با مزه شوریده و حلوا

 

قدیمی‌ترین سند کشور کتیبه های میخی داریوش اسم این منطقه را «ماکا» مینامند. بعد از اسلام این سرزمین «مکران» نام گرفت که.....

 

گواتر روستایی است که فقط خیابان‌هایش جدول‌بندی شده‌اند اما آسفالت ندارد. همه با هم قوم و خویشند و بلوچ. همه صیادند.

 

 

در منتهی الیه جنوب شرقی ایران، درآخرین نقطه مرزی آنجا که شهرستان چابهار به خط تماس با مرز پاکستان می رسد، بندری کوچک و قدیمی قرار گرفته که چند صباحی است برای سرمایه گذاران کشورمان نامی آشنا شده است. آنجا گواتر است؛ بندری آن سوی ناکجای جغرافیای تاریخ.

 

گواتر تکه کوچکی از سرزمین بلوچستان است. بلوچستان زادگاه تنها دونلی نواز جهان، بلوچستان زادگاه دادشاه و گواتر برگوشه ای از گستره این خاک همچنان ایستاده است و خوابش نمی‌برد.

 

 

به آخر ایران خوش آمدید

 

 

قدیمی‌ترین سند ایرانی، کتیبه های میخی  داریوش، نام این سرزمین را «ماکا» ضبط کرده است. بعد از اسلام این سرزمین «مکران» نام گرفت که درحال حاضر منطقه جنوبی بلوچستان نیز به نام «مکران» معروف است.

 

در معبد‌ اژدها قدم بزنید!

 

 

 

مردان و زنان گواتر، بلوچ بوده و ارتباط خویشی با همنوعان خود در گوادر پاکستان دارند. کدخدای گواتر سندی دست نویس، به سال ۱۳۰۹ هـ . ق در دست دارد که «لشگرخان سردار زهی» حاکم گواتر در زمان ناصرالدین شاه، ۲۵ هزار هکتار از زمین های گواتر تا دشت بریس را به اجدادش فروخته است.

 

 

در معبد‌ اژدها قدم بزنید!

 

 

«کچو»، «بریس»، «کوشات» و «پسابندر» را هم باید پشت سر بگذاری تا به گواتر و خلیج آن برسی. گواتر روستایی است که فقط خیابان‌هایش جدول‌بندی شده‌اند اما آسفالت ندارد. همه با هم قوم و خویشند و بلوچ. همه صیادند. آنها ماهی «حلوا» و «شوریده» صید می‌کنند. برای ماهی حلوا ظهر می‌روند به دریا و تور می‌اندازند و بامداد تور را جمع می‌کنند. برای صید شوریده نیز عصر راهی دریا می‌شوند و بامداد تور را جمع می‌کنند. گواتر و جنگل‌های «حرا»یش آخر ایرانند!

 

 

در معبد‌ اژدها قدم بزنید!

 

 

لذیذترین ماهی‌های جنوب؛ کشورمان را اینجا،  صیادان «گواتر»، آخرین نقطه ایران در جنوب شرقی کشور صید می‌کنند. برای رسیدن به گواتر باید کوه‌های مینیاتوری را پشت سر بگذاری و بعد به ناگاه دریای آبی به استقبالت می‌آید. جاده‌ای که از چابهار به گواتر ختم می‌شود جاده‌ای باریک است.

 

 

در معبد‌ اژدها قدم بزنید!

 

 

گواتر که در جنوب شرقی ایران، آخرین آبادی است، هم اکنون به یکی از قطب های امیدبخش در افزایش صادرات غیرنفتی تبدیل شده است.

  • معصومه محمدی


اسکله بندی  شرطی در گوگل‌شیتچگونه است

گوگل در خدمات دهی بصورت رایگان به مراجعه کنندگان همواره پیشتاز بوده و خدمات و امکانات بسیار جذابی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد.
گوگل‌داک، گوگل شیت و گوگل اسلاید نیز از جمله سرویس‌هایی هستند

 که به‌عنوان یک جایگزین مناسب و همیشه در دسترس برای واژه‌پرداز، اکسل و پاورپوینت در مجموعه آفیس طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. با استفاده از هریک از این سرویس‌ها می‌توانید اسناد متنی،

اسلایدهای نمایشی و فرم‌های محاسباتی خود را ایجاد کرده و در هر زمان و مکان با دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، به این اطلاعات نیز دسترسی یابید.

 

در میان این سرویس‌ها، گوگل شیت از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردار است و بسیاری از کاربران فرم‌های محاسباتی خود را در این سرویس ایجاد کرده و به کمک فرمول‌ها و توابع رایگانی که گوگل در اختیارشان قرار می‌دهد به بسیاری از نیازهای محاسباتی خود پاسخ می‌دهند.

اگر شما نیز جزو کاربران این سرویس هستید و دوست دارید نتایج محاسباتتان در شرایط مختلف به شکل‌های متفاوتی نشان داده شود پیشنهاد می‌کنیم از ترفند زیر کمک بگیرید.

 

به‌ عنوان مثال چنانچه شما در مقابل نام مجموعه‌ای از افراد، نمره یا امتیاز اختصاص یافته به آنها را درج کرده باشید و بخواهید نمرات زیر 10 به رنگ قرمز، نمرات بین 10 تا 15 به رنگ زرد و نمرات 15 به بالا به رنگ سبز نمایش داده شوند یا بخواهید خصوصیات نمایشی هر سلول را باتوجه به مقادیر موجود در آن تعیین کنید، استفاده از این روش بهترین راه‌حل است.

 

 مراجعه کرده و به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.

از بالاـ سمت راست محیط کاربری، روی آیکون همبرگری موجود کلیک کرده و گزینه‌ Sheets را انتخاب کنید.

 

اکنون فایل‌های موجود در گوگل درایو شما به‌نمایش درآمده و با کلیک روی Blank نیز می‌توانید یک شیت جدید ایجاد کنید.

 

برنامه گوگل شیت, قالب‌بندی در گوگل‌شیت

ترفندهای قالب‌بندی در گوگل‌شیت

 

پس از انتخاب فایل موردنظر یا ایجاد یک فایل جدید، سلول‌هایی که قصد دارید فرم‌دهی شرطی را روی آنها اعمال کنید به حالت انتخاب درآورده و از منوی Format روی Conditional Formatting کلیک کنید.

 

اکنون نوار قوانین فرم‌دهی به‌نمایش درآمده و در بخش Apply to Range سلول‌های انتخابی شما وارد شده است. (برای تغییر در محدوده سلول‌های انتخابی کافی است روی آیکون مشبک موجود در این بخش کلیک کرده و پس از انتخاب محدوده یا سلول جدید، روی گزینه‌ OK کلیک کنید)

 

برنامه گوگل شیت, قالب‌بندی در گوگل‌شیت

نوار قوانین فرم‌دهی در گوگل شیت

 

پس از مشخص شدن محدوده سلول‌های موردنظر باید شرط لازم جهت اعمال فرم دلخواه را مشخص کنید. در بخش Format cells if می‌توانید با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود، شرط‌های مختلفی همچون خالی بودن سلول، خالی نبودن سلول، شامل یا شامل نشدن یک عبارت خاص، شروع یا پایان با یک عبارت خاص، دقیقا مشابه یک عبارت، کمتر یا بیشتر از یک مقدار، مساوی، نامساوی، بین دو مقدار و... را مشخص کرده و پس از مشخص کردن مقادیر مربوط به هر شرط، در بخش Formatting Style فرم دلخواه خود را برای حالتی که شرط برقرار است انتخاب کنید.

 

به‌عنوان مثال چنانچه بخواهیم سلول‌های شامل اعداد بین 10 و 20 (بزرگ‌تر از 10 و کوچک‌تر مساوی 20) با زمینه زرد رنگ و رنگ قلم قرمز نمایش داده شوند ‌باید از گزینه‌های شرطی گزینه‌ Is Between را انتخاب کرده و مقادیر 11 و 20 را در کادرهای به‌نمایش درآمده وارد کنیم. در ادامه نیز با انتخاب رنگ زرد برای زمینه و رنگ قرمز برای قلم و کلیک روی OK شرط موردنظر ایجاد و روی محتوای انتخابی اعمال می‌شود.

  • معصومه محمدی

عشق

کم کم
  • معصومه محمدی

دکوراسیون

دید
  • معصومه محمدی